Istorijski gledano, fizički radni prostori su nam pružili višestruke prednosti, od oblikovanja organizacione strukture kompanije do poboljšanja poslovne kulture. Oni podstiču aktivnosti izgradnje tima, olakšavaju interakciju i veze između zaposlenih i jačaju profesionalni razvoj kroz modeliranje na licu mesta.
Danas se prednosti fizičkog kancelarijskog prostora preispituju u svim industrijama. Sada smo u vremenu kada radno okruženje nije samo fizički prostor koji zaposleni zauzimaju tokom radnog vremena. Današnje radno mesto je okruženje koje zaposlenima omogućava pristup svemu što im je potrebno.
Pre nekoliko godina, rad na daljinu je dat zaposlenima kao podsticaj ili deo kulture kompanije, omogućavajući zaposlenima da rade od kuće nekoliko dana u mesecu. Danas je ovaj trend u porastu i u potpunosti ga je ubrzala pandemija Kovid-19, gde je rad na daljinu zamenio standardno radno vreme.
Pošto pitanje kako i kada se vraćamo u fizičke radne prostore dominira društvenim mrežama kao što je LinkedIn, vredi zastati na trenutak da razmislimo da li možemo da iskoristimo ovu priliku da se ne samo vratimo onome što smo imali, već da stvorimo nešto bolje.
Prof.dr. Nik van der Meulen sa Roterdamske škole menadžmenta, Univerziteta Erazmus, otkrio je da „skoro sve organizacije sa visokim učinkom smatraju rad na daljinu važnom praksom i on se svrstava među najbolje prakse digitalnog radnog mesta koje su u korelaciji sa natprosečnim organizacionim performansama. ’Takođe je rekao da će „menadžeri morati da tretiraju rad na daljinu kao stratešku prednost, a ne kao privilegiju ili ugovor ograničen na određeni broj zaposlenih“.’
Bez sumnje, debata ostaje i ovo pitanje zaslužuje opsežno naučno istraživanje kako bi se detaljnije ispitale i procenile prednosti i nedostaci fizičkih radnih prostora i rada na daljinu.
Bez obzira da li pokušavate da optimizujete performanse svojih udaljenih radnika ili više volite da poboljšate timsku saradnju na licu mesta, Tafoma vam pruža maksimalnu fleksibilnost. Kao softver zasnovan na oblaku, Tafoma igra ključnu ulogu u stvaranju besprekorne komunikacije i besprekornog, visokokvalitetnog iskustva saradnje putem glasa, videa i poruka, bez obzira na lokaciju.
